2013. május 22., szerda

Fiú kardigán.

Fiú kardigán.

A kardigán egy vékony testalkatú fiúnak készült, saját elképzelése szerint választott színekben, kívánságára csíkosan. :)
A kapucni és a zseb és ezek negatívba átfordítása egy kis extra plusz hozzájárulás volt részemről. Nagyon tetszett a színválasztás, most menő neon szín az örök feketével kombinálva.

Hozzávalók:

650 g pamutfonal, a képen látható kardigán catania fonalból készült: 8 fekete és 3 zöld

3,5 tű, segédtű (körbekötés, összekötés miatt)

 60 cm fekete cipzár.




Méretek:
magasság 61 cm
szélesség: 52 cm
úja hossza:  70 cm (hosszú, patent visszahajtható)

Lentről kezdtem, megkötöttem a két úját hónaljig, az elejét és a hátát egyben szintén hónaljig majd egybe vettem a három részt. Az első pár sort kényelmetlen így kötni, de nem kell varrni cserébe, aki szeretné külön - külön is megkötheti az egyes alkatrészeket, egy - egy szélszemet érdemes pluszban számolni a varrás miatt.

patent minta: kettő sima kettő fordított, 16 sor, az alján és az ujjakon egyaránt
A kardigán sima kötéssel készült.

szélek: az elejénél, a zsebnél és a kapucninál kettő sima kettő fordított.

Csíkozás tetszés szerint alakítható ki, a modellnél 20 sor fekete, két sor zöld

Fiú kardigán.
ujja: 62 szemről indul, hónaljnál 82 szem, 10-10 szemet szaporítottam oldalanként egyenletesen elosztva.  A második csíktól fekete sávonként , oldalanként 3-3 és utolsó sávban 1 szemet szaporítottam kezdéstől a hónaljig magassága: 
 47 cm
A végén az úját összevarrni.

Eleje, háta: egybe kötöttem kezdő szem 242  (1-1 szélszem, 60 eleje, 120 háta, 60 eleje)
hónaljig egyenesen kötöttem, magassága:  38 cm
A két szélén itt is két szem sima két szem fordított patentet kötünk.

összeállítás:  egy tűre összerakjuk az egyes alkatrészeket: szélszem, eleje 60 szem, 82 szem az úja, 120 szem háta, 82 szem az úja, 60 szem az eleje plusz szélszem.
Minden sorban összekötünk 2 -2 szemet a raglán új kialakításához az egyes alkatrészek találkozásánál.  (29 cm raglánvonal)

Fiú kardigán.
Nyak, kapucni kialakítás:  29 cm raglánhosszúság után átváltunk zöld fonalra a meglévő szemekkel egyenesen kötünk tovább a kapucni kialakításához.
zöld alapon fekete csíkok sima kötéssel a széleken kettő sima kettő fordított. 34 cm magas, 30 cm széles. (134 szem, körbe 60 cm) 
A jobb tartás végett a szélén kötött patentmintát visszahajtottam és levarrtam, így akár zsinor is fűzhető a kapucniba.

Zseb kialakítása: Utólag a patentminta tetejénél felszedtem a szemeket 44 szem és megkötöttem a zsebrészt, mintegy a kardigán negatívjaként zöld alapon fekete csík , az alapnak a zöld csíkja és a zseb fekete csíkja illeszkedjen egymásra a kardigán harmadik fekete részének feléig. Két oldalát hozzá varrtam az elejéhez, a külső részen az első csíkig szintén levarrtam az elejéhez.
A zseb is sima kötéssel készült a külső szélén kettő sima kettő fordított patent mintát kötöttem.

Jó kötést lányok! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése